Dag 9 - Burn baby burn

10 juni 2017 - Whistler, Canada

Vandaag hebben we een reisdag. 3,5 uur rijden naar de ferry in Nanaimo, dan 1,5 uur varen en dan nog 1,5 uur rijden naar het wintersportplaatsje Whistler. De afstanden hier zijn uiteraard een stuk groter dan in Nederland, maar gelukkig vindt Robin het leuk om te rijden. Op de boot typ ik de reisverslagen uit… want ik schrijf ze nog steeds ouderwets in een boekje. Heerlijk! Op de kaft van het boekje staat ‘If you can dream it, you can do it!’. Mooie quote, daar ben ik ook gek op. De Route 99 van de ferry naar Whistler is super mooi. Besneeuwde bergtoppen volgen elkaar op, de ene nog mooier dan de andere. Eenmaal in Whistler checken we in en brengen we de auto naar een gratis parkeerterrein, op tien minuten loopafstand. Beter dan 19 Canadese dollars per nacht betalen in de hotelgarage. Op de terugweg naar het hotel lopen we door het stadje. Ziet er gezellig maar toeristisch uit. Veel souvenirwinkeltjes en restaurantjes. Had zo een decor uit een disneypark of Centerparcs kunnen zijn. We zitten in een vrij luxe hotel aan de rand van het stadje. Robin gaat nog even lekker in bad. Ik ben totaal futloos van de lange reisdag en bedenk me opeens ‘hee er is een fitnessruimte hier!’. Vijf minuten later sta ik op de loopband en de crosstrainer, met een fat-burn programmaatje. Kan geen kwaad denk ik zo, na die friet en hamburger op de veerboot. Time flies when you’re having fun. Later kom ik weer op de kamer. Nu snap ik waarom de schoonmaker zo raar keek. Ik dacht er sport hier zeker nooit iemand. Maar de ruimte is tot 22:00 uur open en ik was pas 22:30 uur klaar haha. Dat verklaart ook waarom de radio opeens uit ging. Tijd om te slapen. Voor zover dat mogelijk is. Dit is een groot hotel, kleiner zullen ze hier niet hebben. En het is weekend, waardoor er veel Canadezen zijn die een weekendje weg zijn. En dus ook tot laat in de bar hangen en dan middag in de nacht schreeuwend over de gang lopen. Great…